Danielle Sturk is a Franco Manitoban storyteller who began working in film and television in 2004 after graduating from the University of Winnipeg with a Bachelor of Arts in Film and Theatre. Since that time, Sturk has established herself as a committed and passionate storyteller in both English and French.
Audiences will know her best for her hybrid documentary El Toro (2018) where she skillfully mixed live-action, miniatures and animation to create a surreal and nostalgic story of family and memory. The film was recognized with a 2020 nomination from the Directors Guild of Canada (DGC) for their Allan King Award for Best Documentary Film. It also garnered a spot on the 2019 Hot Doc Film Festival Top 5 Audience Pick list (for medium-length films) and on Gimli Film Festival’s Top 3 Audience Pick list, and was awarded two Golden Sheaf Awards at the 2019 Yorkton Film Festival for Best Director Non-Fiction and Best Experimental Film.
Sturk recently adapted the film into a six-part drama series, which she wrote and directed and acted as associate-producer. The original series, produced by Manito Média was broadcast on Radio Canada’s prime time network, ART TV and can be streamed on ICI TOU.TV. Sturk received a nomination for a DGC Award for Outstanding Directorial Achievement in Movies for Television or Mini-series in 2023.
Sturk has also recently directed episodes of the series Padre for UNIS TV (2022) and Edgar for Crave and Bell Super Channel (2021) for which she was nominated for the DGC Award for Outstanding Directorial Achievement in a Dramatic Series.
Her new documentary Why? Sexual Violence and Teens (National Film Board of Canada) was released in the Spring of 2023.

Danielle Sturk est une artiste multidisciplinaire franco-manitobaine qui a débuté sa carrière en cinéma et télévision en 2004 après avoir obtenu un baccalauréat ès arts en cinéma et théâtre de l'Université de Winnipeg. Depuis, elle s'est imposée en tant que cinéaste engagée et passionnée. Dirigée par une faim pour sa propre évolution créative continue, Sturk découvre un langage hybride qui mêle fiction, documentaire et animation dans ses projets de création actuels.
Elle sera reconnue pour son documentaire hybride EL TORO (2018) où elle a habilement mélangé dramatisations, miniatures et animation pour créer une histoire surréaliste et nostalgique sur la famille et la mémoire. Le film a reçu une nomination en 2020 de la Guilde canadienne des réalisateurs (DGC) pour son prix Allan King du meilleur film documentaire. Il a également obtenu une place sur la liste des 5 meilleurs films Choix du public du Hot Docs Film Festival 2019 (pour les moyens métrages) et sur la liste des 3 meilleurs films Choix du public du Gimli Film Festival, et a reçu deux Golden Sheaf Awards au Yorkton Film Festival 2019 pour la Meilleure réalisation documentaire et le Meilleur film expérimental.